Pages

30.12.13

Petua buang angin dalam badan

Salam..hehe, kebelakangan ni selalu sangat sakit perut. Bukan memulas2 tapi sebab angin. Apasal ek leh sakit perut cani skali? Adeh baru teringat sbbkn busy ngan kerja2 kt ofis nu..smpai waktu makan pon xterjage.haih xpela, nak buat camne,sape suruh xmakan ikut time kan. Skangsendiri yang merana..adoyyy..tapi xpe, cam bese la..bile da sakit camni, banyak tanye org pe nak wat. Mcm2 suggestion yg org kasi. Tpnye sume xjadi. Hurm..camne ye. Pastu esoknye aku g la Giant..dok usha2 barang, sekali ternampak serbuk halia. Haha, aku ni memang suke amalkan petua tradisional. Pe lagi, grab la 2 bungkus serbuk halia tu ( ha, nampak x perangai tamak di situ)

Ala, xmahal pon sebab aku beli ysng jenama Giant itself.kuikuikui. balik umah konon2 nak terus minum ngan air suam. Tapi xberani lak. Takut lerut terkezut.
Uish, cane niiiii???SETERES  aku dbuatnye. Then aku tnampak botol madu kt kabinet. Oh aku pon terus gapai botol tersebut lalu aku....


Masukkan 2 sudu camca serbuk halia ke dalam gelas
Tambah 1 atau 2 sudu makan madu
tambahkan air suam dan kacau secukup rase

Aku tahan nafas sebelum minum. Cuak jugak. Tapi bile da minum,eh, sedap lak rasenye..manis2 campur pedas sket. Hmm, nyaman rasenye. Malam tu aku tidur dengan harapan kembung dperut akan bkurangan n angin sume akan keluar.

Time tdo memang xsedar ape dah. Bangun sok pagi tu,aku terus larilecut 100 meter ke toilet.adushhhhh, legaaaa..abes segala isi perut da berjaya dmuntahkan.waalaweh, nikmat rasanye. Start dr hari tu, aku  amalkan minum air halia n madu sebelum tdo. Hui, memang best.angin langsung xberani menyinggah lagi. Toksin2 dalam badan pon dapat dkeluarkan..heheh..eksperimen berjaya lagi, yahooo!!!!